2015. november 2. 16:00-óráig projektötlet adatlapokat gyűjtöttünk. Az ötletezést szintén a fent említett csatornákon meghirdettük, annak érdekében, hogy minél szélesebb körben érjük el a helyi érdeklődőket. Összesen 100 db projektötlet adatlap érkezett be munkaszervezetünkhöz a 27 településről vegyesen, melyek segítségével felmértük a helyi igényeket és a fejlesztésre szoruló területeket.
A legtöbb projektötlet önkormányzatok részéről érkezett be, összesen 60 db, civil szervezetek részéről 23 db érkezett be, míg a vállalkozók részéről 17 db. Az adatlapok feldolgozását követően azt tapasztaltuk, hogy számos olyan igény érkezett be, ami központilag lesz kiírva a VP-ben, a Belügyminisztérium által vagy a VEKOP-ban. (pl.: útépítés, útépítéshez kapcsolódó gépek beszerzése, termelő piac kialakítása, egészségház, stb.), azonban ez egyáltalán nem probléma, hisz így figyelemmel tudjuk kísérni, hogy kinek milyen központi pályázatra van szüksége, és amint megjelenik, fel tudjuk venni az ügyfelekkel a kapcsolatot. Azonban számos olyan ötlet is érkezett, amire a helyzetfeltárás és a SWOT mátrix által is jutottunk (pl.: hagyományőrzésre és nemzeti identitástudat fejlesztésre irányuló rendezvények, turisztikai programcsomagok, helyi termékek népszerűsítése, csomagolása, stb.), így ezek beépítésre kerültek a HFS-be.
HFS készítéshez különböző kérdőíveket készítettünk a térségi szereplők bevonására, melynek segítségével szerettük volna minél pontosabb feltárni a térség erősségeit, lehetőséget, gyengeségeit és veszélyeit, a vállalkozások helyzetét, továbbá szerettük volna megtudni, hogy a fiataloknak mire van szüksége ahhoz, hogy ne vándoroljanak el. A „Vállalkozások helyzete a GMET Leader Egyesület területén”, a „Térségi jellemzők vizsgálata” és a „Fiatalok helyzete a GMET Leader Egyesület területén” című kérdőíveket internetes felületen keresztül, Google űrlap segítségével küldtük ki a tagoknak, valamint a Fórumokon részt vevő érdeklődőknek. A kérdőívekre összesen 44 db válasz érkezett, melyek mind beépítésre kerültek a stratégiánkba valamilyen módon.
A beérkezett kérdőívek és a helyzetfeltárás segítségével meghatároztuk a SWOT analízist, valamint a specifikus célokat. A fiatalokkal készített kérdőív eredményeként megtudtuk, hogy a lakhelyükön nem kapnak munkát az iskola befejezését követően, sokan nem mernek vállalkozásba fogni, leginkább a bizonytalan jövő miatt. Vannak, akik nem költöztek el munkahely miatt, azonban sokat ingáznak napi szinten, akik meg elvándoroltak, megfelelő munkahely miatt visszaköltöznének. Munkahellyel kapcsolatban az elvárásuk az, hogy a szakmájuknak megfelelő munkahely és versenyképes fizetés legyen. A másik ok az elvándorlásnak a szórakozás hiánya. Nagyobb városokban sokkal több lehetőségük van akár kis gyermekes szülőkként is.